Våra pass

 

CROSSWORK
En av våra populäraste pass. Modern cirkelträning där passen alltid ser olika ut.
Funktionella övningar blandat med styrka och kondition.

FIGHT GONE BAD
Cirkelträning där varje pass är ganska lika varandra


TRX
Skapad av Us Navy seal och utvecklas av Fitness anywhere. Suspension training är en revolutionerande metod där man använder den egna kroppstyngden som vikt. Variationen är stor och innehåller många övningar som bygger rörlighet, styrka, balans, flexibilitet och stabilitet, vilka gemensamt förebygger skador. Allt på en intensitet du själv väljer. Trx är det mest mångsidiga träningsredskap som finns.

VIPR
Vipr-träning klarar klyftan mellan rörelse och styrketräning. Funktionellträning för hela kroppen. Förbättrar balans och flexibilitet, ger hög fettförbränning.

RODD
Det är svårt att finna en aktivitet som tränar så många muskelgrupper som rodd. Dessutom är rörelserna i knä, höft, armar och skuldror stora. Tack vare det vida rörelseomfånget och den höga muskelaktiveringen så ger roddträning en effektiv kaloriförbräning, samtidigt som rodd utvecklar flexibiliteten och styrkan i muskulaturen. Rodden är en mycket skonsam och naturlig träning där utövaren sjäv väljer intensitet.

SPINNING/CYKLING
Cykelpass i grupp. Passar alla, från 45 min till 90 min.

KETTLE BELLS
Styrke och rörelse-trendig, kul och effektiv träning för hela kroppen. Kettles bells är funktionellt och det räcker med en halvtimme för att få en ordentlig genomkörare. Kettle bells är det  nygamla träningsredskapet från Ryssland och är hetare än någonsin…..man kan förstå varför… få en stark och smidig kropp…träna kettle bells.

BOOT CAMP
Militärträning.

TABATA
20 sekunder fysisk hård ansträngning kombinerad med 10 sekunders vila i åtta varv per övning den optimala kombinationen för att utveckla styrka och kondition.Träna så många repetitioner du kan utföra med god teknik under 20 sekunder. Vila 10 sekunder. Upprepa 8 varv.

ASHTANGA YOGA
Styrka och smidighets träning. Att träna yoga ger en lätt och stark kropp.

BOX
Box pass där vi tränar kondition och styrka. Här kör vi både i par och individuellt.

STYRKA/KONDITION
Gymlokal

CORE BOARD
Reebok Core Board är designat för att förbättra stabilitet, mobilitet, balans, styrka och koordination. Den vippar, twistar och arbetar fokuserat med din kropp och tränar effektivt alla muskler. Core Board passar så väl nybörjare som atleter.

ROD CORE
Passet är på en timme. 30 min medel rodd och sedan kör vi 30 min bål träning.

HIIT
Är ett pass med hög och tuff intensitet rakt igenom där du känner igen moment både från klassisk fysträning till hårda intervallpass. Alla dina fysiska kvaliteter utmanas. Betoningen ligger på uthållighet inom styrka och kondition, spänst, explosivitet och snabbhet.

CT
Ett pass som passar alla där vi använder vår egen kroppsvikt men även andra verktyg, ett kul och inspirerande pass.

 

CIRKELINTERVALL

Ett pass uppbyggt på 10 stationer med 2 st övningar per station – 3 min intervall + 1 min vila. Jobbar parvis med kondition/styrka/rörlighet, ett kul och svettigt pass!